Daisypath Vacation tickers
Daisypath Anniversary tickers

About Me

My photo
Nyong iki asal'e wong jowo. Harus ngomong'e jowo. Sitik-sitik iso lah..hehe

Friday, April 13, 2012

Theme colour...yang tak berkesudahan



Assalamualaikum...


Arrggghhhhhhh pening kepala bila pikirkan warna tema yang sesuai untuk majlis nanti. Kengkonon hari Rabu sempena cuti pelantikan Agong haritu nak pegi beli kain, settlekan semua pasal kain-kain ni. Mula-mula masuk Gulati's...tak de kain yang nak tu. Masuk Kamdar pulak...takde pilihan kain. Ada 2 jek..kaler putih and purple terang which is not in my list. Last skali, gi Jakel..Kompem banyak pilihan! Tapi bila dah sampai situ, kain pun dah depan mata, tak dapat decide pulak warna apa yang berkenan.. Belek punya belek...discuss punya discuss...pegang punya pegang.... Akhirnya balik dengan tangan kosong jugak... =(


Bukan tak boleh beli terus pun. Kalau dah beli time tu, takde la aku asik dok pikir pasal kain jek... Boleh stress mak dibuatnya satu hari tu tau...emosi terganggu disebabkan tak dapat buat pilihan warna yang sesuai...mood memang kedaung lah... Perasaannya macam ibu mati anak.. Sedih...murung...susah hati...semua adalah..lengkap!


Padahal nak pilih kain je koootttttt!!


Apalah aku ni kan. Pasal kain je boleh sampai feeling-feeling camtu sekali..tah pape je la ko ana.. So skarang bila nak settlekan kain nih??


Balik rumah, study betul-betul dulu warna yang diidam-idamkan. Buat homework betul-betul. Decide warna yang nak, baru datang kedai. Nanti senang SA nak carikan kain bila kita dah tau apa yang kita nak. Tak la jadi macam haritu. Tak memasal hilang mood bagai....huhu


Sebelum ni dah betul-betul minat nak kaler purple kusam tu.. Memang dah excited la nak beli..Tapi bila dah sampai kedai, macam-macam aku pikir. Time ni lah semua aku nak rewind balik semua pendapat orang lain yang dah bagi pendapat pasal warna ni. Cantik memang la cantik. Tapi tak masuk sangat la ngan kaler tone kulit aku yang mengancam nih...huhu



Haaa macam ni la warnanya...ni gambar sepupu Jiji kawin dulu. Arma kao...Tak mampu aku.huhu


Ok, bila dah runsing-runsing pasal benda ni, barulah aku terhegeh-hegeh tanya Apai si designer tu pasal warna yang sesuai and jenis kain yang aku nak. Nasib baik dia banyak bantu aku buat keputusan, yang penuh dengan was-was sebelumnya tu..
Tu la, masa awal-awal aritu tak mau tanya dia..kan ke ko yang pening..malu la hape la...tanya je kot. huhu...
Ok, ok...aku dah tanya dah...and insyAllah warna tu yang akan menjadi pilihan hari. hehe


Ni antara pilihan warna yang menarik hati. Dan sekali lagi, haruskah aku membuat pilihan....T_T


Cantik combo colour ni. Tapi takde wrna biru la...




Tengok warna  ni plak. Ada biru..tapi warna macam pudar sangat lak..



Arrgghhhh ponin-ponin....huhu


Maybe aku pegi beli weekend ni kot. Sebab sekali jalan nak gi amek gambar and sale Jakel pun katanya sampai 15hb ni jek...
(Iye-iye je Jakel tu sale. Aku rasa manjang je salenye..huhu)






*Harap-harap aku dah buat keputusan yang bagus...hukhuk


No comments: