About Me

My photo
Nyong iki asal'e wong jowo. Harus ngomong'e jowo. Sitik-sitik iso lah..hehe

Wednesday, February 27, 2013

Kad nikah pintar & Translate sijil nikah


Assalamualaikum...



Kad nikah pintar ni dah dapat. Dapat 2 keping. Untuk suami dan isterinya. Kalau kat Johor macam gini la rupanya. Kalau nikah kat negeri lain, tak sure la macam mana.

Proses:
Pegi pejabat agama, bawa salinan sijil nikah dan yang asal sekali, gambar pasport lelaki dan pempuan (kalau lelaki kena pakai songkok.hehe), RM50, isi borang yang diberi, dan sila datang amek sebulan setengah kemudian.

Senang kan, tak payah usung kulu kilir sijil nikah yang besar iteww..

Untuk translate sijil nikah pulak, kitorang buat kat Istana Kehakiman kat Putrajaya. Pendaftaran RM 6.
Bayaran RM 20 per page. Sijil nikah ada 4 page. Jadinya RM 80.
OK kot. Rata-rata harga macam tu la. Tapi dengar kata ada yang buat kat MAIS RM 6 je. Waallahualam..
Ada member Jiji buat kat ITBN, institut terjemahan tu kena RM 80 per page. Lagi mahal. huhu

Aku buat translation sijil nikah ni sebab nak pi obersi. Sebagai bukti kitorang ni laki bini, kena lah ada translation sijil nikah to English. Nak nak sijil nikah Johor ni dalam jawi. Lagi haru la omputih tu nak paham kan. 

OK itu je..

Eh ada lagi nak cakap. Enriched chocolate freezy Old Town tu sedap gilorrr



5 comments:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sebab dah nak pergi obersi, rumah tu ana!

rumah tu nakkkk.
kikikikiki

neng ana said...

Zara:
Wehh ko lambat bg confrmation la. igtkn ko tak mahu sbb senyap je..landlord tu da ada org..huhu

cintabella said...

wiwit.kacak & anggun gambar korang,hehe

neng ana said...

cintabella:
tq2..hihi

Anonymous said...

huhu

bulan januari aritu buat sijil lahir abi di mahkamah putrajaya kena rm 30 . sijil kahwin...sijil lahir buat di mahkamah kajang rm 50. tak kisah pun, tapi nak translate sijil spm pula...ok ler rm 30 tu.standard agaknya