Daisypath Vacation tickers
Daisypath Anniversary tickers

About Me

My photo
Nyong iki asal'e wong jowo. Harus ngomong'e jowo. Sitik-sitik iso lah..hehe

Monday, April 9, 2012

Ikan Sebelah???


Assalamualaikum...


"Kenapa tak hapdet blog?!"


"Sebab saya balik kampung!. Heheheheh "


"Ok dimaafkan..."

=p


Terperahsantan jap. Hamponnnnn =D


Siapa yang tak suka balik kampung ye dok? Aman...bahagia...sentosa...makmor....bak kata bapak aku la.hehe. Aku balik kampung memang bertujuan nak menambahkan tick2 dalam list what-to-do aku dulu. Walaupun tak settle seperti yang aku sasarkan...(cewah), tapi ok la gak sebab da settle sket. Baju nikah for both of us aku dah hantar ke tailor.. Semangat aku bawak laptop nak tunjuk orang tu soh buat camtu...camni... Aku nak print je tapi bapak aku la semangat soh bawak terus laptop tu. Takyah perint2 dah der... Aku ikut je la. Anak solehah katenye....bluweekkk!

Tu untuk baju nikah, baju sanding lak belum settle. Sebabnya, tailor tu kata kain kat area sana tak cantik. Kain lama. Dia suggest beli kat ki il. Maknenye, aku la yang kena beli kan? Aku la kan?? Abiss laa..... Aku tak pernah kot beli kain. Tiap-tiap tahun baju raya, mak aku yang beli, jahit and sedia untuk aku pakai. Beli kain? Owh pernah la sekali. Time beli kain nikah. Beli ngan si bakal tunang lak tu...(sebelum tunang aritu =p)

Boleh kot...nanti kena la study sket pasal kain ni. Karang aku lak yang kena tipu. Nak bawak si designer Apai tu segan la pulak. Maunya nanti dia order kain yang kaw2-mati-kau-Ana ha...sapa nak jawab? Hahahaha...Takpe kowwttt beli sendiri....

Aku dah nampak dah...Jakel...Jakel....Jakel....(baca macam terngiang2 dalam palehotakkoAna) bhaahahahaa. Sebabnya, Jakel ada JUALAN (selalunya orang sebut sale.tunang aku yang ajor kate jualan.bukan aku =p) sampai pertengahan bulan ni. Tidak mahu tidak, aku harus menyerbunya sebelum kehabisan jualan yang dengar katanya dapat hadiah cabutan bertuah...walaupun aku tahu aku ni memang la tak bertuah, tapi nak jugak mengayekan si jakel itu.huh


Ok habis cerita pasal kain, cerita pasal ikan pulak...eh kaitan??
Semalam....(cerita macam mak joyah) aku masak kat rumah. Ha, meleleh tak air idung mata dengar? I'olls masak u'olls... Jangan terkesima... I masak ikan..

Ikan ape?
Ikan sebelah....
Ikan ape????
Ikan sebelah la mang...! (kengkunun cam marah)

Eh, ko masak ikan sebelah je? Mana lagi sebelah? Simpan untuk esok ke ape? Kedekutnye engkau......
Eh, kepochi la kao..ye, aku memang masak ikan sebelah. Memang nama dan rupanya ada sebelah saje. Haaa pelik tak dengar? Pestime aku tengok mula2 tu memang tak tau la nak kata apa..

Em? Ape ni? Eh ikan ke ape ni? Mana lagi sebelah? Mak dah siangkan sebelah dia ke? Eh dua2 mata kat sebelah? Eh? Eh? Ehhhhhh????

Hover kau
Rupa2nya memang ada dan memang begitulah rupanya... Ce tengok...





Ikan ni lah yang diceritakan kaitannya dengan Nabi Musa A.S semasa pengembaraan mereka ketika mereka bertemu dengan nabi Khidir. Nabi Musa dan pengikutnya dah masak dan makan sebahagian je ikan tu. Tapi, dengan kuasa Allah SWT..ikan tu dihidupkan sedemikian rupa dan menjadi petunjuk pada Nabi Musa dan para pengikutnya... Hebat...memang hebat kuasa pencipta Allah.
"Kun faya kun.."

Akhirnya, ikan tu aku goreng sajo...sedap..rangup...macam keropok pulak jadinya. Walaupun time nak menyiang ikan tu aku kompius2 camne ni..camne nak siang perut dia yang sebelah je ni..mulut pun sebelah...huhu.
Tapi sekarang, dah tau and ada pengalaman. Kalau mak mentua soh siang ikan ni takde la aku terkejut berok nengoknye nanti kan.. Boleh la kata dengan kereknye sambil angkat muka..."Ala ikan ni ke mak..senang..kacang ijau je ni..." dengan muka belagak aku, sekali kena Pannggggg!!! Padan muka kau. Niat nak belagak lagi.hahahah
Ok insap. Tak buat -_-"


Kesimpulannya, minggu ini adalah sangat seronok balik kampung. Tak tahu kenapa. Mungkin sebab dapat makan ikan sebelah.hihihihii



*Cycling bersama keluarga terchentahati di pagi hari adalah sangat ohsemm.... Pastu lapor, pi order rrroti canaiiiii syiiaaaapppppp!!!!

(Gambar maleh nak rotate.harap mahap)



No comments: