About Me

My photo
Nyong iki asal'e wong jowo. Harus ngomong'e jowo. Sitik-sitik iso lah..hehe

Friday, March 9, 2012

Checklist kawen meow meoww =p


Assalamualaikum...


Jeng..jeng...jeng.....buat pertama kalinya aku reveal aku punya checklist yang takde progress pon. hahaha. Actually, kebanyakan bakal perantin sume pakai checklist ni. Source: Pakarcinta. Agak detail la gak. So, aku pun pakai la. Tu pun sebab petunang yang sharekan mende nih. Kalau tak, hareemm aku tak buat.hahaha



Senarai Semak Majlis Perkahwinan à 28, 29 Sept 2012

12 Bulan Sebelum Majlis
( / ) Tentukan majlis akad nikah dan majlis resepsi kedua-dua pihak.
(   )  Menentukan bajet yang diperlukan untuk keseuma majlis termasuklah bajet pengangkutan, bajet kecemasan dan sebagainya.
(   )  Mula buat rujukan seperti, menentukan tema warna dan sebagainya. (Hantaran,PelaminBilik Tidur dan Lain-Lain Perhiasan yang anda ingini.)
( / )  Begitu juga dengan lokasi majlis sama ada di rumah, hotel atau taman.

8 Bulan Sebelum Majlis
(   )  Mengenal pasti baju pengantin serta tetapkan bilangan pakaian persalinan yang ingin diingini.
(   )  Sebaik-baiknya lengkap dengan tudung supaya lebih sedondon berbanding anda mencarinya sendiri.
(   )  Tempah jurusolek dan juruandam untuk majlis perkahwinan anda.
( / )  Daftar kursus pra-perkahwinan.
(   )  Bakal pengantin lelaki, semak semula jumlah sebenar wang hantaran yang dikenakan. (Jika berlaku perubahan pada wang hantaran yang telah ditetapkan padahari pertunangan anda).
(   )  Dan lain-lain hantaran.

6 Bulan Sebelum Majlis
( / )  Menghadiri kursus pra-perkahwinan pada tarikh yang telah ditetapkan olehjabatan agama islampejabat agama daerah atau badan-badan islam swasta.
(   )  Menempah kadi untuk majlis perkahwinan  anda.







Ikutkan progress, sepatutnya aku da settlekan smapi 8 bulan terakhir tu. Ikutkan la...tapi ko tengok la yang da tick je tu baru aku punya progress. Bila nak settlekan sume oi!





*Tetiba rasa nebes and cuakness bila tengok takde progress seperti yang dirancang. erk!

No comments: