About Me

My photo
Nyong iki asal'e wong jowo. Harus ngomong'e jowo. Sitik-sitik iso lah..hehe

Thursday, March 15, 2012

Makan malam yang simple sajee


Assalamualaikum...


Haisshhhh kata gangguan bekalan air...tapi ni da 2 malam kena gangguan bekalan elektrik pulak..silap info ke ape diorang nih...


Alkisahnya, malam tadi kitorang seperti biasa (biasa kee....?) masak untuk makan malam bersama2...almaklumla, kami kan perajin orang2nya..kukikuki. Nak masak tapi kat dapur memang takde barang apa pun. Jadinya, kami pun masak la gunakan apa yang ada je...


Antara menu malam tadi, adalah:

1.   Sup ayam ala2 Sala!
     

Skang korang rumet2ku jangan asik nak makan kat Sala je.boleh masak sendirik kan? Sodap pulak tuh.hehe. Sup ini hasil tangan Usna. hendak tidak hendak, kena pakai sup bunjut jugak.itu la rahsia resipi kejayaan! -_-!


2.   Tempe goreng tepung + Sambal kicap


 Nampak oily sket sebab dapur kat rumah tu api tak kuat sangat. Bila api tak kuat, minyak pun tak berapa nak panas macam yang selalu2. Bila minyak tak panas, hasilnya, makanan yang digoreng pun akan beroily jugak. Kesimpulannya, belilah dapur yang mengeluarkan api yang kuat dan panas....heh



Sambal kicap ni cam bese la..orang jawa kalau tak tau buat, memang bukan pure jawalah namanya..hehe



3.   Nugget goreng kegemaran Tiqah!


Haaa.....ni lah yang sangat paling ter cepat membuatnye....goreng pon sodap.hee


Lauk kami simple mimple sajok. Masak pon cincai boncai..Asalkan perut terisi sudeeh...hehe



Baruuuu je nak start makan..sekali....Puupppp!! Letrik takda da......
Haishhh lagi sekali takde???bukan air ke??huhu




*Last2, sume orang dalam rumah kuaq pi lab sebab kat lab je yang ada letrik.huhu

No comments: