Daisypath Vacation tickers
Daisypath Anniversary tickers

About Me

My photo
Nyong iki asal'e wong jowo. Harus ngomong'e jowo. Sitik-sitik iso lah..hehe

Wednesday, May 30, 2012

Aku seorang KULI


Assalamualaikum...


KULI

Merujuk Kamus Dewan Bahasa dan Pustaka Edisi Empat, kuli bermaksud :

Orang yang membuat kerja kasar atau kerja berat (seperti memunggah barang, membaiki jalan raya, dll) dan lebih dikenali sebagai buruh kasar.


Ada paham ka tada paham ka??
Simple je tu...


Bila dah tahu makna kuli tu mesti rasa kesian kan kat kuli-kuli sedunia... Kesian kot sebab kuli ni kena buat je apa tuan dia suruh...

"Kuli...! kau angkat barang-barang ni masuk...."


"Kuli...! kau basuh semua ni....."


"Kuli....!! kau makan CCC" <---harharhar

"Kuli...! kau basuh spender aku" Erkk!! -_-"

Kau ingat senang ke kerja jadi kuli?! Semua yang bukan kuli tak tahu ke perasaan seorang kuli tu macam mana.. Yelah, dah bukan kuli. Apa ada aku kesah.................
(Ceh emo pulak)

Yes aku nak emo ni. Bersedialah!!!! (muka bengis)


Eh jap, jap....

Nape kau nak emo?? Kau terasa kau ni kuli ke? Kenapa kau nak terasa plak?
Camtu padan la muka kau....hahaha

Cam naharooommm la.... (aku dah start mencarut selepas digelakkan seperti di atas)
Bila aku nak settlekan semua ni... Kenapa aku (sebagai kuli) terasa dikuli-kulikan ni...
Sepatutnya kena tubuhkan satu persatuan untuk membela nasib si kuli-kuli ni la... dari situ, boleh jugak aku dapatkan sokongan dan dorongan untuk mengkulikan yang lain...haha

Eh tengok, tengok... kau mengaku diri kau kuli ek?? gelakkan diri sendiri.harharhar
(merepek siot aku)

Rilex la babe...chill la...chill....chill....

Ada orang lain lagi teruk dari aku kat dunia. This is not the end of the world la babe..
Cuba fikir the positive side je la and mesti ikhlaskan hati dalam semua kerja, okeh?

And satu lagi musti harus wajib ingat...
"I pay you" (bak kata bos Shaz yang garang tapi pemalas gila suruh staff yang buatkan assignment untuk Master dia).


Why lahhhhhh aku banyak mencarut ni.......!!!!!!!!!!

"Aku rasa kau penat ni. Baik kau balik"


Owh....ok bye



No comments: