Daisypath Vacation tickers
Daisypath Anniversary tickers

About Me

My photo
Nyong iki asal'e wong jowo. Harus ngomong'e jowo. Sitik-sitik iso lah..hehe

Monday, May 14, 2012

Pengalaman jadi babysitter yang best!!


Assalamualaikum...


Wahhh rasa macam dah lamaaa tak update blog.haha. Poyo je, baru seminggu je pon. Tapi, macam banyakkk je nak cerita... Tapi macam malassss je nak taip.hahaha


Seminggu cuti kat rumah memanglah menseronokkan. Walaupun cuti, tapi tak rilex sangat la sebab aku kena jadi babysitter for my niece. Tapi takpe, demi kegembiraan mak ayah, aku sanggup jaga..hehe

Jadi babysitter bukan senang beb.. Memang dulu aku selalu je pertikaikan benda ni.. Pada aku ala bukan susah pun jaga budak. Boleh je buat kerja sambil jaga... Ngengada je siap tak leh buat keje la ape la....huhu

Tapi sekarang memang makan tuan la beb. Aku dah jaga aku tau la rasa macam mana. Walaupun jaga beberapa hari je kot... Susah senang nak jaga anak kecik ni cuma tuan badan je yang rasa. Yang tak rasa tu boleh la nak cakap ape pun cakap la..huhu

Eh apa la emo-emo ni. Kita nak cerita yang best-best je la.hehe.. Pengalaman jadi babysitter ni memang best dan mempenatkan. Seriously I told you...haha
Mana tak nye.. Tiap-tiap 2 jam ko kena make sure bayi itu disusukan. Sebab susu tu makanan dia..susu tu jugak minuman dia...Sekali dia lapor, nahas la ko nak dengar dak tu nangis satu rumah dengar..haha. So part tu memang aku jaga..on time.hehe

Secondly, time untuk mandikan dia. Satu lagi part yang mencabar la aku rasa.. Bayangkan la ko nak mandikan bayi yang lembik-lembik tu kan...silapnye terlepas licin ke...bukan budak tu, kau yang mati dulu nanti if apa-apa jadi tau.huhu. So part mandi, memang aku sangat la berhati-hati. Waktu mandi Aina ikut aku punya suka nak mandikan pukul berapa. Janji 3x sehari..hahahahaha

Then, waktu untuk tidurkan dia. Part tidur-tidurkan ni kadang-kadang senang lenang kacang buncis je...Tapi bila angin dia tak menentu, boleh la naik antu ko jadinya..haha. Aku kalau angin dia asyik nak ngaruk je, memang gabra gak la if sumbat susu pun tak jalan, aku hayun je dalam buaian tu...pastu bersenandong dondang sayang sket kasi feeling-feeling kena dodoi....and its work! hehe
(Mungkin sebab Aina tak tahan dengar sore aku yang gemersik merdu ni, sanggup dia berhenti nangis and tidur terus.hahaha)

Yang tak boleh blah adalah part dia melepas tembakan berdas-dasnya dan menghasilkan peluru berpandu ala-ala bancuhan simen nak buat rumah pak salleh jiran sebelah rumah depan selekoh tu...haha. Punya la berdoa aku biarla dia keluarkan hasil time mak aku balik kan, sekali memang timing baeekkk punya...time aku sorang-sorang kat rumah jaga dia time tu la dia melepas..huhu
Apa pun memang pengalaman best la... First time jaga bayi katenye...boleh la aku praktis-praktis jugak..ye dok? =p

Waktu yang ditunggu-tunggukan adalah waktu bila melepasi waktu kerja gomen. Adalah sangat melegakan aku sebab mak ayah and kila akan balik rumah and boleh take over pulak. Boleh la aku sambung buat kerja bunga-bungaan aku tu...hehe

Tapi time tidur, aku memang tak boleh tak tidur dengan Aina. Tak nak terlepas tengok muka dia yang comel masa tidur tu.... =')

Tengok la muka masam je tak boleh nak senyum sebab pipi berat sangat.hihihi




Aina pakai head band yang mak ngah add on felt flower kat sebelah reben pink.. Habisla aku kalau mak dia ngamuk..haha. Takpe, cute ape..hehe

Alaa....dah rindu kat budak perengus ni........ ='(




Rindu...!





Rinduuu...!!




Rinduuuuuuuuuuu........~ hukhuk


Nanti cuti sekolah balik serom lagi ek...boleh siom pipi lama-lama. Sampai kemek...haha

Mak ngah mish yu..!! Muaxxx!!!~




No comments: