About Me

My photo
Nyong iki asal'e wong jowo. Harus ngomong'e jowo. Sitik-sitik iso lah..hehe

Thursday, September 20, 2012

Tomato penyeri wajah...katenye...


Assalamualaikum...


Housemate baru rumah aku ni dietitian. Lepas grad keje as nutritionist. Bila dah masuk rumah ni, memang manjang la cerita pasal makanan. Rupa-rupanya banyak benda yang kita boleh buat dengan barang basah macam sayur-sayuran ni untuk menchantikskan wajah selain dari membazir beli barang kosmetik yang mahal-mahal ni. Contohnya, tomato.


Tomato ada bahan aktif yang famous iaitu Licopene. Bahan aktif ni adalah antioksida semula jadi yang baik untuk kesihatan badan. Khasiat dia juga berkait rapat dengan kecantikan kulit, kecikkan liang roma, kurangkan masalah jerawat dan penyakit kulit. Sumber dari Pertanian Kedah.

Haa nak glowink-glowink dengan cara yang murah tak???


Sila makan sebiji tomato setiap hari. Hasilnya insyaAllah tidak akan mengkecewakan..katenye....
Bak kata Himah si nutritionist itu:
"Sungguh! Himah tak tipu.. Himah dah cuba... Pecaya lah..."

Aku kan suka bila dah ada testimoni yang berjaya ni. Jadinya, aku makan tomato setiap hari. Lagi bagus kalau makan lobak setiap hari jugak. Lobak pun boleh cantikkan kulit. Tapi kalau terlebih makan, nanti kulit jadi warna kekuningan la pulak. Jadi, makanla ikut dos yang disarankan.
Eh macam ubat la pulak. Tak, aku bukan promoter. Sekian. -____-"








Silalah juga tepek tomato ini di muka anda. HAHAHA
"Sungguh! Himah tak tipu...!"
Okok aku dah percaya la ni =p



*Aku dah melamar Dayana untuk jadi pengapit di atas pengalamannya yang meluas dan portfolionya yang mantop! Da settle masalah pengapit... "Kuo kap kun kun!"


2 comments:

BIE said...

wah... bie nk cuba jugak la.. hehehe

neng ana said...

Bie:
Cubalah bie..kena konsisten tau.Good luck! ;D