Daisypath Vacation tickers
Daisypath Anniversary tickers

About Me

My photo
Nyong iki asal'e wong jowo. Harus ngomong'e jowo. Sitik-sitik iso lah..hehe

Thursday, February 28, 2013

Japanese food @Miyagi, Bangi


Assalamualaikum...


Dah lama nak makan kat sini. Alhamdulillah dapat jugak akhirnya.hehe. Aku menumpang je sebab Jiji yang belanja supervisor and geng Inbiosis. Dah diajak sekali, mana boleh tahan. hehe


Ini nama restoran. Miyagi..hait!


Special menu for today. Tapi kitorang order kat dalam menu je.


Atas meja ada wet napkin. Lebih kurang untuk cuci or bersihkan tangan la. Baru aku ingat, kat Jepun dulu pun ada wet napkin ni. Diorang duduk je terus lap lap tangan dulu. Kalau kita, gi cucur air je la kan.





Decoration dalam restoran. Sangat la terasa kejepunannya.. Kat Jepun pun tak rasa macam ni.hehe
Jalan jalan cari makan pun dah sampai sini tau.





Kitorang datang time lunch hour. So, menu cuma untuk lunch saja. Diorang tutup order sampai pukul 3. Lepas tu kedai tutup sekejap. Time dinner nanti diorang akan buka balik. Macam tu lah stylenye..

All time favorite ice lemon tea 


Ini set aku. Sushi and tempura set. RM32 (kot).
Ada banyak side dish. Ada buah, salad macaroni, miso soup, raddish pickle, steam egg pudding and the main coursenya 6 ketul sushi (salmon, tuna, sardin, udang, telur manis, lagi satu tak tau ikan apa) dan set tempura (udang besar gabak, keledek, terung, bendi, sotong, ketam, apa lagi ntah tak ingat semua digoreng tepung). Semuanya SEDAP aku suka!


Ni Jiji punya. Set mini udon and tempura.
Sama jugak macam aku punya cuma sushi tu ditukar dengan udon. Pun sedap!


Inilah kegemaran... Slurrpp (ala teringat-ingat la plak...huhu)


The aftermath.
Aku kan suka dengan makanan Jepun. Harusla habis ku lantakkannye....


Kedai dari luar. Comey je haa. Senang je nak cari. Sederet dengan AzZahrah kat Bangi tu. Ala yang area-area Ariani tu...


No comments: