Daisypath Vacation tickers
Daisypath Anniversary tickers

About Me

My photo
Nyong iki asal'e wong jowo. Harus ngomong'e jowo. Sitik-sitik iso lah..hehe

Monday, June 18, 2012

I've got my wedding shoes!


Assalamualaikum...


Alhamdulillah... Settle lagi satu kerja. Pencarian kasut kahwin dah pun berakhir..hahaha. Terasa satu bebanan dah berkurang jugak dalam kepalahotak ni. Yela, perempuan aku ni kan cerewet. Nak mencari kasut adalah tergolong dalam hal-hal kecerewetan aku ni. huhu. Mana tak nye cerewet, aku suka kasut yang ala-ala Kim Kardashian... Neelofa... (Taste nak retis sangat aku ni)
Tapi edisi bajet. Mana mau cari?? Cheapskate!

Disebabkan aku ni rendang tak berbuah, nak cari high heels biar setarap dengan suami nanti supaya aku boleh melihat dan meninjau rakyat jelata yang hadir nanti -__-" <








See.. semua tonjang-tonjang kan.. Semua heels stock-stock retis sangat.. Gila babeng mahal punya.. Mak tak mampu... tapi suka! haha

Ada jugak b2b yang tempah kasut sendiri. Ada yang tempah kat Aleng Tohara..





Simple sweet and gorgeous!









Bapak cantik..... T_T















Cantik gila kan? Aku cuma sekadar cuci mata sahaja sebabnya..
Kalau nak tempah kasut dengan they'olls ni kau kena bersiap sedialah tigaratusringgitmalaysia. Untuk pengantin bajet macam aku, adalah sangat tidak berbaloi and bapak mahal! nak spend duit sebanyak itu hanya untuk kasut sahaja. Jadi, takmoh tempah. huhu


Tapi nak mencari yang sesuai itu adalah amat azabedah T_T
 Segala kedai kasut aku harungi.. Tapi ilek.. Ada la kat Charles & Keith yang berkenan. Satu kaler plain. Satu lagi kaler cream corak lace. Macam ni:


Amek kat blog sape ntah. Lupa.. Cantik..huhu

Dah tengok dah kasut tu. Memang cantik. Seswai la nak buat kahwin. Tapi tak cukup tinggi la. Aku nak 12 cm! Muahaha

Dah round satu Mid, Metrojaya, Robinson semua tak jumpa, pastu try je la cari kat Alamanda. Baru teringat dekat Nichii ada kasut tinggi yang cantik-cantik!
Banyak kasut tinggi yang memuaskan hati cerewet ni. Dulu kasut-kasut dia still Nichii but now dah tukar tu Zucca. Tapi masih lagi cantik-cantik dan murah!
Mula-mula dah decide la nak beli kat situ je nanti. Hold dulu sebab kononnya nak tunggu gaji next month..


Bila hari ntah gi Mines. Jalan punya jalan jumpa kasut yang berkenan sangat-sangat! Satu kasut yang tonjang tu kat TSC. Satu lagi kasut lace tapi berlubang kat depan. Tak snap gambar, lupa. Aku berkenan gila kasut lace tu. Dah la RM 89.90 je. Ada less 20% plak tu.. Tapi JiJi tak berkenan sangat sebab ada lubang kat depan. So, sesape nak rembat, boleh gi tengok kat kedai kasut VRI kat dalam VOIR. Sementara tengah ada less ni...hehe

Then, tengok kat TSC (The Shoe Connection). Kedai dia ni memang banyak kasut cantik. Murah pun murah if nak compare dengan kasut brand yang mahal.. sangatlah berbaloi. And I found my wedding shoes here! hehe


5 inch plus bling bling kau mak gayah...... Ada ala-ala Christian Louboutin tak? =p


Nampak memang sangat tinggi. Risau gak terpele'ot ke nanti kan. Tapi disebabkan tapak kasut tu melengkuk ke atas, so bila pakai memang comfy. Kaki pun tak sakit. Mula-mula tengok terasa macam over la pulak. Tapi dah semua kata ok je, aku pun kate OK jugak lah! haha
Moh kite melayan kasut tersebot.


  
Kebetulan warna dia sama dengan baju. Seronotttttt!!


Cantik tak reben kat belakang tu? For me, chomels! =p

Ada jugak warna and design lain.. Pink and hitam.






Ok nak kasut ni.. Harga asal RM 109.90. Ada less tak? Ada, hari ni baru start. 10%..
Yeayy!! Nasib baik tak beli semalam. haha


Silalah terjah ke TSC =)

Ye, saya high heels die hard fan. Tapi pakai nye idok. =p


*Dah boleh muntah kasut ni. haha 


13 comments:

anakpakshaikh said...

tingginya kasut....

InaAchik said...

kalo saya confirm tergolek bok kalo pakai kasut tinggi melangit cenggini. hehehheee

neng ana said...

@anakpakshaikh: saya suka kasut tinggi.heee

@InaAchik: K.Ina!! I admire u! ;p

nia ain said...

cantik sgt2..

myrah said...

cantik..!thanx utk info, nak terjah kedai tu jugak lar..hehe

neng ana said...

@nia ain: Kan? tq.. ;)

@myrah: Terjah jangan tak terjah.hehe

yaumil hidayah said...

ohoi'lawanya kasot! :O

thanks utk link yg best2 tu :)

neng ana said...

@yaumil: Hehe.Tq..n u r welcome ;)

MiSsJue said...

oh nice! ye x ye gak..Nichi ada..tehee..thanks for info!Kasut ni guna as hantaran ke or masa bersanding yang?

neng ana said...

@MiSsJue: Yes, Nichii pn byk.dulu beli kt situ je murah gak.hehe. Yg kasut ni beli as utk majlis. Takde kasut atas hantaran :)

MiSsJue said...

oh huk..best la badan ringgan, x sakit pakai kasut tinggi..kalau saya confirm menages tahan sakit..Sob Sob.. :P

neng ana said...

MissJue: Kalau sakit, beli la low heels pulak.hehe.low heels?belasah.haha

Pinkishbeautystore said...

Kalau u ols kreatif buat sendiri je..mudah.iols kawen kasut bli rm30 je modal.then buat sendiri ltk manik batu sgala bagai.nnahh sgt nice.huhu..